Subscribe News Feed Subscribe Comments

1st try...


































































































1st try buat product shoot. rupanya tak sesenang yang disangka. untuk gambar2 ni saya tak edit melainkan kecilkan pixel untuk mudah upload dan tambah alamat blog aje.

banyak yang kena consider masa buat product shoot ni. mulanya saya tak mahu uploadkan sebab hasilnya tak menepati piawaian langsung. heh tapi saya harap sahabat2 yang berkunjung ke blog ini boleh memberikan sedikit tips dan tunjuk ajar bagaimana mahu mendapatkan hasil yang terbaik.

untuk shoot ni saya tak gunakan payung pun. heh flash pun letak dekat kamera (direct flash) cuma main bounce atas depan dan berdegree tapi effect bayang2 still ada. gunakan tripod juga. hm.. insyaAllah akan diperbaiki dari masa ke masa.

kesempatan ini saya menyeru marilah kita memboikot baranga NESTLE dan yang seangkatan dengannya bimbang duit yang kita gunakan tu dilabur dalam pembelian beberapa butir peluru dan peluru2 itu mengena dan membunuh saudara2 kita di Palestine.

Takbir!

8 comments:

violet biru said...

berehat sebentar bersama gambar =)

alchemy said...

yg jelas di situ imej krg sharp (same mcm mslh aku. hehe)... background tu mmg nak ade gradient ke? rsnye it would better kalau btol2 putih. lps tu cube ko bancuh secawan letak sebelah dgn ade wap die. bg org yg tgk tu terliur. ngehehe

violet biru said...

ha nak tahu kenapa kurang sharp walupun pakai tripod.. sebab aku buka apertue 5.6 je sebab tu kot sebab tu gambar blur dan kurang sharp. pandai aku je heh..

tulah tak boleh nak buatlah bagi belakang tu jadi putih. maybe sebab aku buka lampu meja dan lampu bilik kot. waktu shoot ni malam. entahlah cam mana yer nak bagi putih???

bancuh secawan. haha dah bancuh tapi terus minum.. kih222

tQ bro =)

alchemy said...

eh, xboleh sharp ke kalau aperture 5.6? da tu ko fokus kat mane? haha kalau die x sharp pon spttnye kat bcground je kan. hhehe. eh, hr ni dak2 skp ktgb ajak gi air terjun kota tinggi. heehe...

violet biru said...

iso=200, apertue= 5.6, ss= 1/4

violet biru said...

hm aku dah focus dah kat yang sepatutnya. takkan tripod menggeletor kot. haha

silalah pergi. korang abis exam ari ni kan. aku baru nak start exam sok dan dijangka hbis keseokannya bersamaan jumaat.. ha tak sabar nak menembak ni..

pergi air terjun main slow shutterlah best2 =) taglah nanti =)

Hafizuddin Tajuddin said...

ss 1/4??rendah sangat tu..tripod lak jenis xstabil..naikkan power flash,guna ss tinggi sikit..

violet biru said...

hm... sekarang baru aku terfikir apasal aku pakai 1/4??? apasal ya??? baiklah akan dicuba sekali lagi.. tQ =)

Related Posts with Thumbnails
 
Pictures Of Life | TNB